Σε περιόδους κρίσεως όπως η σημερινή με την πανδημία του covid-19, όπου το ζητούμενο είναι η ταχύτερη και ασφαλέστερη εξυπηρέτηση των πολιτών, αλλά και η αποσυμφόρηση των νοσοκομειακών χώρων, θεωρούμε απαραίτητη τη χρήση σύγχρονων και καινοτόμων εργαλείων πληροφορικής.
Με αυτό το σκοπό υλοποιήθηκε το φθινόπωρο του 2019 ηλεκτρονική εφαρμογή, η οποία είναι εγκατεστημένη σε 3 διαδραστικούς σταθμούς πληροφόρησης (InfoKiosks) στην είσοδο της Γραμματείας Εξωτερικών Ιατρείων. Μέσω αυτής της εφαρμογής ο πολίτης μπορεί να εξυπηρετηθεί μόνος του κλείνοντας ή επικυρώνοντας το ραντεβού του (πρωινό είτε απογευματινό), χωρίς να χρειάζεται να περιμένει στον γκισέ της γραμματείας και χωρίς άλλη παρέμβαση. Οι ηλεκτρονικές αυτές μηχανές (InfoKiosks), κάνουν ακριβώς την ίδια εργασία με τα στελέχη της γραμματείας των εξωτερικών ιατρείων, ήτοι:
Ο πολίτης πληκτρολογεί το ΑΜΚΑ του και αυτόματα γίνεται η ταυτοποίηση των στοιχείων του στο Πληροφοριακό Σύστημα του Νοσοκομείου. Επιλέγει πρωϊνό ή απογευματινό ιατρείο και βλέπει την διαθεσιμότητα του ιατρείου που επέλεξε. Διαλέγει την ημερομηνία και την ώρα που επιθυμεί να κλείσει το ραντεβού του, ενημερώνεται για τις τυχόν προϋποθέσεις ή ιδιαιτερότητες που υπάρχουν και επιβεβαιώνει την κράτηση. Στο σημείο αυτό εκτυπώνεται από το κιόσκι η κράτηση με όλα τα στοιχεία του ραντεβού. Εκτός από κράτηση, στα κιόσκια με την ίδια διαδικασία μπορεί να γίνει επικύρωση ραντεβού που ήδη υπάρχει ή να γίνει υπεράριθμη επίσκεψη σε ιατρείο, μετά από παραπομπή ιατρού.
Η διαδικασία γίνεται χωρίς άσκοπες μετακινήσεις και σπατάλη χρόνου, ενώ ήδη έχουν φανεί τα οφέλη για το Νοσοκομείο καθώς μειώνονται οι ουρές αναμονής και ο συνωστισμός στη Γραμματεία Εξωτερικών Ιατρείων, ενώ αξιοποιούνται καλύτερα οι ανθρώπινοι πόροι και τονίζεται η εξωστρέφεια του νοσοκομείου.
Μια άλλη χρήση των σταθμών πληροφόρησης αποτελεί η αναπαράσταση του Νοσοκομείου σε τρισδιάστατο κόσμο και η περιήγηση στους χώρους για την παροχή πληροφοριών τοποθεσίας. Για το σκοπό αυτό το φθινόπωρο του 2019, υλοποιήθηκε ψηφιακή εργαλειοθήκη εφαρμογών 3D αλλά και 2D, ως αποτέλεσμα των συνεργατικών δραστηριοτήτων που αναπτύχθηκαν, μεταξύ του Γ.Ν. «Βενιζέλειο – Πανάνειο» και του Ελληνικού Μεσογειακού Πανεπιστημίου (ΕΛΜΕΠΑ) και της ερευνητικής του ομάδας Natural Interactive Learning Games and Environments Lab, Εργαστήριο Φυσικών Διαδραστικών Εκπαιδευτικών Παιχνιδιών και Περιβάλλοντων (NILE-lab) του θεσμοθετημένου εργαστηρίου: «Εργαστήριο Τεχνητής Νοημοσύνης και Μηχανικής Συστημάτων» (AISE-lab), με στόχο:
(α) να εξυπηρετήσει πολίτες/ασθενείς/συνοδούς που προσέρχονται στο νοσοκομειακό χώρο,
(β) να υποστηρίξει διοικητικές υπηρεσίες,
(γ) να παρέχει υπηρεσίες προς το επιστημονικό και διοικητικό προσωπικό του νοσοκομείου.
Η νέα βελτιωμένη έκδοση της εφαρμογής που λειτουργεί σήμερα υποστηρίζει τρεις γλώσσες (Ελληνικά, Αγγλικά, Ισπανικά) και παρέχει τις παρακάτω λειτουργίες:
– δυνατότητα αναζήτησης σημείων ενδιαφέροντος με διόρθωση αποτελεσμάτων στη μπάρα αναζήτησης σημείων,
– ψηφιακό πληκτρολόγιο,
– δυνατότητα εύκολης μετάβασης από 3D σε 2D αναπαράσταση,
– minimap,
– κατευθυντήριες οδηγίες με μέτρηση απόστασης σε βήματα και σε μέτρα,
– δυνατότητα εκτύπωσης οδηγιών,
– δυνατότητα αποστολής email με οδηγίες κατεύθυνσης και χάρτη με σχεδιασμένο μονοπάτι
Με τις παραπάνω υλοποιήσεις θεωρούμε ότι προάγεται η δημόσια υγεία και περίθαλψη και αναδεικνύεται το Νοσοκομείο μας σαν πρωτοπόρο σε θέματα αξιοποίησης καινοτόμων τεχνολογιών πληροφορικής, που τελικά στηρίζουν το Δημόσιο Σύστημα Υγείας. Προς αυτήν την κατεύθυνση θα συνεχίσουμε την προσπάθεια…